Există o corelație între frig și somn?

Există o corelație între frig și somn?

Iarna, mulți oameni au dificultăți în a avea un somn bun. Există într-adevăr o relație între aceste două subiecte, frigul și somnul?

Uimitor, da.

Aerul uscat și rece afectează respirația noastră. Acest lucru se datorează faptului că atunci când aerul rece și uscat ajunge pe căile respiratorii, acestea stimulează procesele inflamatorii.

Toți simțim un anumit grad de disconfort. Mai mare sau mai mic. În funcție de imunitate, vârsta, mediu, exercițiile fizice pe care le facem sau nu, bolile pe care le avem, etc.

Pentru persoanele care se știu alergice sau astmatice, inflamația poate fi mai gravă în această perioadă. Să nu uităm că, în acest moment suntem cu toții mult mai predispuși la răceli, gripă, rinită și sinuzită.

Inflamația îngroașă cavitățile căilor respiratorii, popular vorbind provoacă practic umflarea acestora. Deci, este mai puțin loc pentru a trece aerul. Acest lucru este foarte clar în cazul unui nas „înfundat”, de exemplu.
Mai mult, în centrele urbane mari, nu putem subestima factorul de poluare. În acest climat, poluanții sunt foarte concentrați, nu există dispersie. Rezultatul? Înrăutățește calitatea aerului pe care îl respirăm.

Rece & Somn & Apnee

Toți acești factori (frigul, poluarea, praful) împiedică fluxul de aer care intră în organismul nostru.

Și calitatea aerului inspirat.

Și cantitatea de oxigen care circulă în sângele nostru.

Iar fără o concentrație normală de oxigen, este practic imposibil să avem un somn liniștit. Fără suficient aer oxigenat, corpul declanșează alerte și provoacă treziri și sforăituri. Ceva foarte asemănător cu o apnee de somn. Dar pentru mulți oameni va fi ceva tranzitoriu, de sezon.
Situația se poate complica în rândul celor care au deja o tulburare de somn. Pacientul care are deja apnee în somn, de exemplu, poate observa mult mai multe probleme la frig. Fără îndoială că imaginea de ansamblu se poate agrava iarna.
Pentru acești pacienți există și o altă alertă din partea specialiștilor. Oamenii mănâncă mult mai mult în această perioadă a anului. Băuturile alcoolice și ele influențează situația. Acestea relaxează mușchii gâtului, ceea ce face dificilă respirația.

De aceea recomandarea este aceea de a nu mânca excexiv și de a bea alcool înainte de a ne băga la somn. Toate acestea pot provoca reflux și indigestie, doi factori agravanți ai apneei.

Îngrijiri generale în această perioadă

Pentru a preveni problemele de respirație și a dormi bine în această perioadă, iată câteva sfaturi valoroase:

  • Să păstrăm întotdeauna casa ventilată și umidificată. Iarna, fiind frig, tendința este de a închide toate ferestrele, dar aceasta variantă nu este una benefică sănătății noastre.
  • Să ieșim să facem mișcare în aer curat. Cine spune că nu putem merge la mare în această perioadă? Aerosolii mării fac foarte bine organismului nostru.
  • Este bine sa evităm aglomerația. Se știe că mulți viruși se pot lua mai ușor în această situație.
  • Să ne spălăm mai des pe mâini. Păstrarea curată a mâinilor ne ferește întotdeauna de microbi.
  • Să spălăm înainte de utilizare hainele de iarnă care au fost depozitate tot anul. Aceste haine adună mult praf și acarieni, care provoacă de obicei reacții alergice.
  • Căldura să nu fie excesivă și să folosim un umidificator. Un mediu ambiant plăcut termic crează relaxarea importantă pentru somn.
  • Să respirăm pe nas. Nasul încălzește și umidifică aerul care intră în corp. Când respirăm pe gură, nu există un astfel de filtru și aerul ajunge pe căile aeriene exact așa cum este: rece și uscat.