Controlul pneumologic pentru identificarea riscului de apnee în somn la solicitanții de permise pentru grupa II

Se realizează doar pentru solicitanții de permise pentru grupa II (conducatori auto ai autovehiculelor din categoriile C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 si D1E).

SCĂDEREA ÎN GREUTATE POATE EVITA NECESITATEA CPAP PRIN VINDECAREA APNEEI?

Scăderea în greutate ameliorează mult severitatea apneei în somn şi scade nivelul de presiune din CPAP, ceea ce poate face tratamentul mai confortabil.

INSOMNIA

Cele mai multe persoane care suferă de insomnie au căpătat în decursul vieţii deprinderi greşite privind adormirea: datorită unei perioade traumatizante sau solicitante, au ajuns să asocieze adormirea sau somnul în sine cu stimulii stresanţi.

Seria AirFit 30 ResMed

NOU! Seria AirFit 30 ResMed

Descoperiți noua gamă de măști de la ResMed, AirFit 30, concepute pentru a vă oferi libertatea de a vă deplasa, de a dormi relaxat și de a fi aproape de partener.

CAMPANIA „POVEȘTI DIN LUMEA CELOR RARI”

⚕️Media10 anunță lansarea campaniei de informare și conștientizare pentru bolile neuromusculare:
Povești din lumea celor rari.

OPŢIUNI DE TRATAMENT PENTRU APNEEA ÎN SOMN

„Când se explică pacienţilor utilitatea CPAP, se foloseşte des comparaţia cu ochelarii: cât avem ochelarii pe nas, vedem să citim; când îi dăm jos, iar nu vedem.”
Cine oare nu vrea să vadă?

DIAGNOSTICAREA TULBURĂRILOR DE SOMN

Sforăiți și sunteți mereu obosit?
Știți că aveți afecțiuni cardiace?
Sunteți supraponderal și aveți și diabet zaharat?
Nu mai amânați să mergeți la medic.

CONSECINŢELE APNEEI ÎN SOMN ASUPRA CAPACITĂŢII DE A CONDUCE VEHICULE

Lipsa somnului 20 ore echivalează cu o alcoolemie de 0,08%. La fel şi prezenţa apneei în somn netratate.

Sindromul de apnee în somn multiplică riscul de accidente de 7 ori.

Sindromul de apnee obstructivă în somn și consecințele lui – II

Haideți să fim atenți la semnele Sindromului de Apnee în Somn pe parcursul nopții.
Ca să știm ce să observăm și să învățăm să avem grijă de noi și de cei din jur, mergând la medic.

Sindromul de apnee obstructivă în somn și consecințele lui – I

Sunt somnolent în timpul zilei, iar soţia îmi spune că sforăi și mă opresc des din respirat noaptea.
Ce ar putea însemna aceasta?

CE ESTE SFORĂITUL?

Dincolo de jena socială, sforăitul poate fi o adevărată problemă de sănătate.
Cel puţin 50% din adulţi sforăie, iar între 60 şi 65 de ani 60% din bărbaţi şi 40% din femei sforăie frecvent.

SUNT SOMNOLENT. CE POATE SEMNIFICA ACEASTĂ SOMNOLENŢĂ?

Somnolenţa patologică, adică cea care interferă sistematic cu funcţionarea normală, apare la 7% – 13% din  populaţia generală şi la 20% – 25% din pacienţii care solicită consult la medicul de familie.

CARE SUNT PARTICULARITĂŢILE SOMNULUI LA FEMEIE?

Femeile cu Apnee în Somn nu acuză sforăit şi adormiri incontrolabile ca bărbaţii, ci oboseală, stare depresivă, tulburări de concentrare sau dureri de cap (cefalee).

CE REPREZINTĂ VISELE?

Visele ne dau doar indicaţii asupra raportului forţelor psihice care ne guvernează în momentul respectiv, punând în scenă cu ajutorul unor simboluri de obicei vizuale câteva din gândurile dominante ale momentului, într-o manieră mai intensă decât în stare vigilă.

CE CONSECINŢE AU TULBURĂRILE DE SOMN?

Fie că somnul este insuficient, fie că e întrerupt, rezultă în final tot o privare globală de somn, cu consecinţe asupra comportamentului, performanţelor socio-profesionale şi asupra stării de sănătate.

INTERVENTII COMPORTAMENTALE PENTRU INSOMNIA PEDIATRICA

Vă recomandăm să fiți atenți la somnul și comportamentul copiilor Dvs.
Dacă depistați din timp anumite semne care vă pun pe gânduri, nu ezitați să mergeți la un medic cu Competență în Somnologie.

PROBLEME DE SOMN LA COPII

„Somnul este o fereastră către creierul în curs de maturizare” afirmă adesea neurofiziologii. 
Există legături multidirecţionale între tulburările de somn şi cele de dezvoltare neuropsihică la copii.

CÂT ŞI CUM TREBUIE SĂ DOARMĂ UN COPIL?

Știați că privarea de somn la copil nu se manifestă prin somnolenţă, ca la adult, ci prin hiperactivitate cu agresivitate şi tulburări de concentrare?

CUM SĂ DORMIM

Sunt o serie de sfaturi practice privind igiena somnului, cu scopul de a preveni instalarea unei insomnii sau de a ajuta la tratarea ei, fiecare medic sau clinică având „reţeta” proprie pe care o recomandă pacienţilor sau familiilor.

CÂT TREBUIE SĂ DORMIM?

short sleepers – long sleepers;
early birds – night owls
Stilul de viaţă contemporan are un impact negativ asupra calităţii somnului.

CE REPREZINTĂ SOMNUL?

Somnul reprezintă o stare normală caracterizată prin reducerea importantă a mişcărilor corpului, postură (poziţie) caracteristică, diminuarea stării de conştienţă şi a răspunsurilor la stimuli din mediul exterior, apariţia ciclică şi reversibilitatea spontană sau indusă de stimuli.

CÂT ŞI CUM TREBUIE SĂ DORMIM?

Știați că „privarea parţială de somn produce după 2 săptămâni aceeaşi alterare a performanţelor ca o privare acută totală de 1 noapte de somn?