Terapia CPAP pentru apneea în somn – întrebări și răspunsuri

Terapia CPAP pentru apneea în somn – întrebări și răspunsuri

Sforăiți?
Dimineața vă simțiți obosit, după ce ați dormit 7 sau 8 ore?
Vi se întrerupe respirația în timpul somnului?
Aceste simptome pot avea la bază o condiție medicală precum Sindromul de Apnee în Somn.
Pentru diagnosticarea Sindromului de Apnee în Somn, faceți o programare la un medic specialist cu Competență în Somnologie.

Terapia CPAP este un tratament important pentru apneea obstructivă în somn, dar nu este lipsită de impedimente în perioada inițială de adaptare.

Aflați cum să evitați măștile CPAP incomode și alte probleme comune legate de terapia CPAP.
Terapia CPAP sau terapia cu presiune continuă pozitivă a căilor respiratorii este un tratament obișnuit pentru apneea obstructivă în somn pe care vi-l poate recomanda un medic specialist cu competență în Somnologie.
Un dispozitiv CPAP cu sau fără umidificator, însoțit de un furtun și o mască CPAP sunt utilizate pentru a furniza o presiune constantă și constantă a aerului la pacineții care au fost diagnosticți cu sindromul de apnee în somn.
Problemele obișnuite cu terapia CPAP pot include probleme de adormire, nas înfundat sau o gură uscată.
Vestea bună este că există o multitudine de măști CPAP și dispozitive medicale pentru această terapie, de la furnizori diferiți: ResMed, Philips, Löwenstein Medical, Drive DeVilbiss.

Există mai multe probleme comune CPAP și iată ce puteți face în legătură cu acestea:

1. Masca CPAP de dimensiune greșită sau model necorespunzător pentru Dvs.

Atunci când vă luați prima data masca CPAP, alegeți-o împreună cu medicul Dvs și reprezentantul firmei de dispozitive medicale pentru a vă asigura că vi se potrivește corect.
Fiecare dintre noi avem forma feței diferită, astfel încât stilul și masca CPAP potrivită pentru altcineva s-ar putea să nu funcționeze pentru Dvs.

Soluții:

Încercați diferite modele de mască CPAP înainte de a vă achiziționa prima mască CPAP.

Vorbiți deschis cu reprezentantul VitalAire din zona Dvs pentru a vă asigura că masca CPAP aleasă este potrivită pentru Dvs și vă oferă confortul și siguranța necesare în timpul terapiei CPAP pentru apneea în somn.

Acordați atenție dimensiunilor măștii CPAP.

Majoritatea măștilor vin în diferite dimensiuni. Măștile CPAP sunt de obicei reglabile.
Nu luați masca CPAP fără să o probați înainte!
Adresați-vă reprezentantului VitalAire să vă arate cum să vă reglați masca pentru ca să vi se potrivească cel mai bine. O mască adecvată nu trebuie să fie inconfortabilă sau să provoace durere.
Citiți Instrucțiunile produsului care vă spun cum să igienizați masca CPAP și să o mențineți în condiții corespunzătoare de funcționare.

2. Probleme de obișnuință cu folosirea dispozitivului CPAP.

Soluții:

În primul rând, obișnuiți-vă cu masca și cu dispozitivul CPAP.

Începeți să utilizati dispozitivul și masca CPAP pentru perioade scurte în timpul zilei: de exemplu în timp ce vă uitați la televizor sau citiți. Aceasta vă va ajuta să vă simțiți mai natural când veți purta masca CPAP în timpul somnului.
Este normal să aveți nevoie mai mult timp să vă obișnuiți să dormiți astfel.
Asigurați-vă că ați pus corect masca CPAP. Verificați ca masca CPAP să nu fie prea strânsă sau prea largă și că garniturile de la masca CPAP vă acoperă complet nasul și / sau gura. Reglați-vă masca CPAP până când ajungeți la potrivirea perfectă pentru Dvs.
Odată ce v-ați obișnuit cu noua senzație, începeți să folosiți dispozitivul CPAP de fiecare dată când dormiți – inclusiv la somnul de după-amiaza.

Utilizați CPAP-ul în fiecare noapte.

Folosirea acestuia mai rar face mai dificilă adaptarea organismului Dvs la terapie și reduce eficiența tratamentului pentru apneea în somn.
Pur și simplu utilizați dispozitivul CPAP chiar dacă poate dura o perioadă mai lungă până vă obișnuiți. Rămâneți cu el timp de câteva săptămâni sau mai mult pentru a vedea dacă masca CPAP și presiunea de terapie sunt potrivite pentru Dvs.
Cea mai obișnuită problemă cu terapia CPAP este aceea că pacienții nu utilizează echipamentul în fiecare seară sau iși dau jos masca în timpul nopții, deoarece nu se simt confortabil.
Utilizarea CPAP în fiecare noapte și pe toată perioada somnului oferă cea mai mare îmbunătățire în ansamblu asupra sănătății Dvs.
Perseverența este esențială pentru obținerea unor rezultate bune ale tratamentului CPAP.

3. Dificultăți de tolerare a presiunii aerului care vine prin masca CPAP.

Soluții:

S-ar putea să reușiți să depășiți acest lucru folosind un dispozitiv CPAP cu funcția „rampă”.

Această funcție a dispozitivului vă permite să începeți terapia cu o presiune scăzută a aerului. Aparatul crește apoi automat și încet presiunea aerului până ajunge la presiunea de terapie prescrisă, în timp ce adormiți. Medicul Dvs vă poate ajusta rata.

BiPAP sau Bilevel Positive Airway Pressure

Sunt pacienți cărora medicul specialist le recomandă folosirea unor dispozitive care reglează automat și constant presiunea în timp ce dorm.

Acest tip dispozitiv se numește BiPAP sau Bilevel Positive Airway Pressure – cu presiune pozitivă pe două niveluri a căilor respiratorii care oferă mai multă presiune atunci când inspirați și presiune mai mică atunci când expirați.

Rețineți că medicul specialist este singurul care vă poate recomanda tipul de dispozitiv și presiunea de terapie CPAP.

4. Nas uscat și înfundat.

Multe dintre persoanele care fac terapie CPAP pentru sindromul de apnee în somn sesizează fie uscarea căilor aeriene superioare (nas, gât), fie sunt deranjate de inspirația aerului rece.
Ori de câte ori simțim că aerul este uscat, rece sau avem și cea mai mică senzație de disconfort local este bine să discutăm cu medicul curant sau cu reprezentantul VitalAire regional.

Soluții:

Folositi un umidificator pentru a reduce uscarea sau iritarea mucoasei nazale.

Un dispozitiv CPAP care are un umidificator încălzit – ce se atașează la dispozitivul CPAP, vă poate ajuta. Puteți regla nivelul de umidificare.
Folositi umidificatorul încă din prima noapte de terapie. Umidificarea aerului și încălzirea acestuia sunt esențiale pentru eficiența maximă a terapiei CPAP.

Adresați-vă furnizorului CPAP să vă arate tuburile speciale încălzite disponibile și potrivite dispozitivului Dvs CPAP care pot diminua condensul și încălzesc aerul, creând un confort suplimentar al terapiei.

Verificați pentru a vă asigura că masca Dvs CPAP se potrivește bine.

O mască cu scurgeri de aer vă poate usca nasul. Dacă trebuie să strângeți curelele des pentru a preveni scurgerile de aer, poate însemna că masca CPAP nu se potrivește corect.

Spray-ul nazal (salin sau decongestionant)

Utilizarea unui spray nazal (salin sau decongestionant) la culcare poate, de asemenea, ușura un nas uscat și înfundat. Dacă simptomele persistă, consultați un medic specialist ORL sau pneumolog care să vă recomande tratamentul adecvat.

5. Senzația de gură uscată

Dacă respirați pe gură în timpul somnului sau dormiți cu gura deschisă, terapia CPAP poate accentua senzația de gură uscată.
Comunicați acest aspect reprezentantului nostru VitalAire pentru a vă recomanda tipul de mască CPAP potrivit.

Soluții:

O mască full-face sau oro-nazală, care vă acoperă gura și nasul pot funcționa bine pentru Dvs.
Un umidificator încălzit suplimentar care se atașează la dispozitivul Dvs CPAP vă poate ajuta, de asemenea.

6. Senzația de claustrofobie

Sunt persoane care au o teamă exagerată de a se afla într-un spațiu mic, limitat și restrictiv. Masca CPAP poate uneori să accentueze această teamă.

Soluții:

Atunci când alegeți prima dată masca CPAP împreună cu un reprezentantul nostru specificați că aveți claustrofobie. Să puteți proba mai multe variante de mască CPAP înainte de a o achiziționa.
Încercați să folosiți inițial masca CPAP în timp ce sunteți treaz. Mai întâi, țineți-o pe față, fără niciuna dintre celelalte părți ale sistemului de terapie.
Odată ce vă simțiți confortabil cu asta, încercați să purtați masca CPAP cu furtunul și cu dispozitivul CPAP atașate.
Dacă dispozitivul are funcția de rampă, porniți terapia cu funcția de rampă activată.
Dacă vă simțiți în continuare claustrofob, discutați cu medicul Dvs acest aspect.

7. Mască CPAP cu pierderi de aer, iritații ale pielii sau răni de presiune.

Cu o mască CPAP cu pierderi de aer sau o mască CPAP necorespunzătoare nu veți obțineți presiunea completă a aerului de care aveți nevoie în terapie și este posibil să aveți disconfort local.
Masca CPAP poate, de asemenea, să vă sufle aer la nivelul ochilor, făcându-i să devină uscați sau să aveți ochii uscați sau să lăcrimeze.

Încercați să reglați garnitura și curelele măștii CPAP pentru a vi se potrivi mai bine.

Dacă masca CPAP se potrivește peste nas, asigurați-vă că nu stă prea sus pe puntea nasului, pentru că astfel vă poate direcționa aerul la nivelul ochilor.
Dacă greutatea Dvs s-a schimbat mult, poate fi necesar să vă adresați furnizorului Dvs pentru a vă ajuta să găsiți o mască de dimensiuni diferite. Sau să încercați un alt tip de mască, care să vă fie potrivită și utilă în noile condiții.
Dacă observați înroșirea pielii pe nas, spuneți imediat reprezentantului Dvs pentru a găsi împreună soluția potrivită de mască CPAP.

8. Dificultățile de adormire cu aparatul CPAP.
Perioada de adaptare

Inițializarea tratamentului cu aparatul CPAP poate implica o schimbare semnificativă pentru Dvs.
Pentru a vă ușura viața, va fi necesar să folosiți dispozitivul CPAP încă din prima noapte de tratament.
Și să nu uitați că trebuie să aveți rabdare, mai ales în prima lună de terapie CPAP – cea mai importantă de altfel.
Poate dura ceva timp pentru ca Dvs să vă simțiți confortabil cu tratamentul CPAP.
Este normal și natural să sesizați diferențe față de „vechiul mod de a dormi”, dar urmând sfaturile specialiștilor noștri, puteți face trecerea mai ușoară și să aveți o terapie CPAP benefică.

Dispozitivele CPAP cu funcția Rampă

Dispozitivele CPAP cu caracteristică de rampă, care cresc încet și treptat presiunea aerului la presiunea prescrisă pe măsură ce adormiți, vă pot aduce confort suplimentar la culcare.
Respectarea regulilor igienei de somn vă vor ajuta cu siguranță.
Faceți plimbări sau exerciții fizice în mod regulat și evitați cofeina și alcoolul înainte de culcare.
Încercați sa vă relaxați seara înainte de culcare. De exemplu, faceți o baie caldă sau citiți o carte înainte de a merge la culcare.

9. Scoateți neintenționat dispozitivul CPAP în timpul nopții.

Este normal să vă treziți uneori noaptea.
S-ar putea să scoateți masca pentru că nasul Dvs este înfundat.
Fie că mergeți la toaletă sau vă treziți pur și simplu, este foarte important ca după aceea să folosiți dispozitivul de terapie CPAP până dimineață.
Dacă vă mișcați mult în somn, puteți constata că o mască de față oro-nazală sau full-face vă va rămâne mai bine pe față.
Adăugarea unui umidificator încălzit CPAP vă poate ajuta.

10. Zgomot deranjant al sistemului CPAP.

Majoritatea modelelor noi de dispozitive CPAP sunt foarte silențioase.
Dar dacă găsiți că zgomotul unui dispozitiv este deranjant, verificați dacă filtrul de aer al dispozitivului CPAP este curat și deblocat sau dacă acesta trebuie schimbat. Un filtru murdar și încărcat cu impurități sau un furtun necurățat în mod corespunzător pot crea un zgomot suplimentar.
Citiți și respectați instrucțiunile de igienizare pentru dispozitivul Dvs CPAP și accesorii (masca CPAP, filtrul, furtunul).
Asigurați-vă că ați așezat dispozitivul CPAP pe o suprafață plană și tare, mai jos decât poziția Dvs de somn.

Dacă acest lucru nu vă ajută, solicitați furnizorului CPAP să verifice dispozitivul pentru a vă asigura că funcționează corect.

11. Timpul și răbdarea sunt cheia succesului în terapia CPAP.

Utilizarea unui dispozitiv CPAP poate fi frustrant în perioada inițială de terapie până vă obișnuiți, dar este important să-l folosiți în continuare și să nu renunțați la terapia CPAP.
Tratamentul este esențial pentru a evita complicațiile apneei obstructive de somn, cum ar fi problemele cardiace și somnolența excesivă în timpul zilei.

Colaborați cu medicul Dvs și furnizorul CPAP pentru a vă asigura că aveți masca și dispozitivul CPAP potrivite pentru Dvs.

Mergeți la medicul Dvs atunci când acesta vă cheamă la consultații.

Aceste vizite la medic sunt importante și pot ajuta la rezolvarea oricăror probleme prin ajustări de presiune a terapiei sau depistarea din timp a cauzelor disconfortului local de la nivelul nasului, gurii sau ochilor.
Poate dura ceva timp pentru a găsi setările corecte și pentru a vă obișnui cu masca și dispozitivul CPAP.
Cu timp și răbdare, terapia CPAP vă poate schimba în mod pozitiv calitatea vieții și sănătatea.

Sursa articol: Mayo Clinic